Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wielkopolskich w Dusznikach

• Do wakacji: 84 dni

• Kartka z kalendarza

U Mikołaja Kopernika...

Nasza wycieczka do Torunia odbyła się 29.10.2015r. Brali w niej udział uczniowie klas VI naszej szkoły. Uczestnicy wycieczki poznawali tradycje, zabytki kultury i historię miasta. Celem wycieczki było również zdobywanie informacji na temat astrologii.

Podzieleni na dwie grupy ruszyliśmy „w miasto”. Z pomocą przewodników zwiedzaliśmy toruńską starówkę, gdzie oglądaliśmy Katedrę św. Janów, Dwór Artusa, Ratusz Miejski, Fontannę Flisaka, pomnik Mikołaja Kopernika, odwiedziliśmy także Katedrę NMP. Nie zabrakło spaceru w obrębie murów obronnych miasta oraz wizyty przy słynnej Krzywej Wieży. Następnie brzegiem Wisły doszliśmy do ruin zamku krzyżackiego, gdzie zapoznaliśmy się z częścią naszej historii. Wraz z przewodnikiem udaliśmy się do Muzeum - Domu Mikołaja Kopernika.

Jednym z punktów wycieczki była wizyta w Planetarium, gdzie uczniowie brali udział w seansie astronomicznym „Osiem planet?” Obserwacja sklepienia niebieskiego pozwoliła im na lepsze zrozumienie struktury wszechświata.

Na wycieczce do Torunia nie mogło zabraknąć kupna pamiątek oraz słynnych „toruńskich pierników” na Starym Rynku, na co mieliśmy czas po wizycie w Planetarium.